ODPOVĚDNOST PROVOZOVATELE, REKLAMAČNÍ ŘÁD
- Provozovatel se zavazuje poskytovat Služby řádně a včas.
- V případě pochybení Provozovatele při poskytnutí Služeb, tj. zejména, kdy z jakéhokoli důvodu (zejména z důvodu výpadku technologického systému parkování provozovatele parkovacích stání, jehož provozovatelem není Provozovatel, nebo dodavatele Provozovatele, který poskytuje technické řešení) po uzavření Smlouvy neuhradí provozovateli parkovacích stání parkovné na dobu parkování určenou Zákazníkem v Objednávce, je Provozovatel povinen uhradit Zákazníkovi způsobenou skutečnou škodu, a to včetně případné pokuty, která mu za nesprávné parkování byla udělena (za předpokladu, že Zákazníkovi byla pokuta udělena v době, kterou Zákazník v Objednávce uvedl jako dobu parkování), nákladů za odtah vozidla a nákladů nezbytných k dopravení Zákazníka na příslušné odtahové parkoviště. Provozovatel však není vůči Zákazníkovi odpovědný za ušlý zisk nebo jakoukoli jinou následnou, přímou či nepřímou škodu, ani za škody způsobené na vozidle Zákazníka způsobené odtahovou službou či třetími osobami.
- Zákazník je povinen uplatnit příslušnou škodu nejpozději do 7 dnů, kdy se o ní dozví, nejpozději však do 30 dní ode dne, kdy vznikla, a to e-mailem na adresu Provozovatele support@parkingcard.cz.
- Škoda může být Zákazníkem uplatněna a Provozovatelem uznána za splnění následujících předpokladů:
- e-mailová adresa
- Zákazník musí odeslat reklamaci, resp. nárok na náhradu škody z e-mailové adresy uvedené v Objednávce; příp.
- uvést e-mailovou adresu uvedenou v Objednávce v případě, že Zákazník využije možnosti reklamace prostřednictvím Webových stránek;
- prokázání škody
- Zákazník musí přiložit podklady prokazující udělení pokuty či jiné způsobené škody, které vznikly v důsledku nikoli řádně či včas poskytnutých Služeb;
- v případě, že se jedná o pokutu, podklady musí obsahovat zejména:
- RZ vozidla uvedené v Objednávce;
- čas udělení pokuty;
- polohu vozidla v okamžiku, kdy byla udělena pokuta;
- razítko příslušného pokutujícího orgánu na dokumentu vydaném příslušným orgánem, který ukládá pokutu za neoprávněné parkování;
- v případě, že se jedná o jiné náklady, pak doklady potvrzující výši škody a uvedení důvodů jejich vynaložení (prokázání příčinné souvislosti);
- číslo účtu – Zákazník musí uvést své číslo účtu, na který žádá zaslat příslušnou škodu, jestliže bude reklamace uznána;
- prokázání včasného uplatnění reklamace dle čl. 5.3 našich VOP.
Pro případnou reklamaci je Zákazník oprávněn také uplatnit reklamaci prostřednictvím Webových stránek.
- Reklamace bude vyřízena v co nejkratším termínu, nejpozději však do třiceti (30) dnů ode dne jejího uplatnění. O vyřízení reklamace bude Zákazník informován prostřednictvím e-mailu.
- Provozovatel není Zákazníkovi odpovědný za újmu v případě, že pokuta či jiné škody vznikly v důsledku chybně zadaných údajů Zákazníkem anebo nedodržením Pravidel parkování ze strany Zákazníka. Stejně tak není Provozovatel Zákazníkovi odpovědný v případě, že se jedná o případ dle čl. 3.10 našich VOP.
- ZÁKONNÉ PRÁVO NA ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
- Zákazník, který je spotřebitelem, může od uzavřené Smlouvy odstoupit, avšak musí o této skutečnosti informovat Provozovatele nejpozději 24 hodin před počátkem parkovacího času. Zákazník využit vzorový formulář poskytovaný Provozovatelem, který tvoří přílohu č. 1 tohoto Reklamačního řádu. Odstoupení od Smlouvy Zákazník zašle na adresu elektronické pošty Provozovatele support@parkingcard.cz.
- V případě odstoupení od Smlouvy dle čl. 6.1 našich VOP se Smlouva od počátku ruší.
- Pokud Zákazník v souladu s čl. 6.1 našich VOP odstoupí od Smlouvy, ze které je již Provozovatelem plněno na základě výslovné žádosti Zákazníka před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy, uhradí Zákazník Provozovateli poměrnou část sjednané ceny za Služby poskytnuté do okamžiku odstoupení od Smlouvy.
- V případě odstoupení od Smlouvy dle čl. 6.1 našich VOP vrátí Provozovatel cenu přijatou od Zákazníka do čtrnácti (14) dnů ode dne odstoupení od Smlouvy Zákazníkem, a to na účet, ke kterému je vedena platební karta, ze které byla uhrazena cena Služeb. Provozovatel je taktéž oprávněn vrátit cenu i jiným způsobem, pokud s tím Zákazník bude souhlasit a nevzniknou tím Zákazníkovi další náklady.
- Uvede-li Zákazník v Objednávce počátek poskytnutí Služby před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy dle čl. 6.1 našich VOP, pak tímto výslovně Provozovatele žádá a souhlasí s tím, aby v případě, že počátek a další poskytování objednaných Služeb spadá do průběhu lhůty pro odstoupení, Provozovatel začal a pokračoval s poskytováním Služeb již v průběhu této lhůty. S ohledem na tuto výslovnou žádost a souhlas bere Zákazník na vědomí, že v souladu s ustanovením § 1837 písm. a) Občanského zákoníku nemá v takovém případě právo na odstoupení od Smlouvy, jestliže Služby byly v plném rozsahu poskytnuty.
Příloha č. 1: Poučení o odstoupení od Smlouvy a Vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy
Poučení o právu spotřebitele na odstoupení od smlouvy uzavřené distančním způsobem
Nejpozději 24 hodin před počátkem parkovacího času máte právo odstoupit od této smlouvy bez udání důvodu. Odstoupit od této smlouvy je nutné podat nejrychlejším možným komunikačním prostředkem, to znamená na adresu elektronické pošty: support@parkingcard.cz. Můžete použít přiložený vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, není to však Vaší povinností. Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od smlouvy, postačuje odstoupení od smlouvy před uplynutím příslušné lhůty odeslat.
Důsledky odstoupení od smlouvy
Pokud odstoupíte od smlouvy, vrátíme Vám bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy nám došlo Vaše odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky, které jsme od Vás na základě smlouvy přijali. Pro vrácení peněžních prostředků použijeme stejný platební prostředek, který jste použil(a) pro provedení počáteční transakce, pokud jste výslovně neurčil(a) jinak. V žádném případě Vám tím nevzniknou další náklady. Pokud jste požádal(a), aby poskytování služeb začalo během lhůty pro odstoupení od smlouvy, zaplatíte nám částku úměrnou rozsahu poskytnutého plnění do doby, než jste nás informoval(a) o odstoupení od smlouvy, a to v porovnání s celkovým rozsahem plnění uvedeným ve smlouvě.
Vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy
Prague Parking Solution s.r.o. Na dolinách 1272/41 140 00 Praha 4- Nusle Vážení, tímto oznamuji/oznamujeme (*), že odstupuji/odstupujeme (*) od smlouvy o zajištění úhrady za parkování motorových vozidel na území hlavního města Prahy v zónách placeného stání. Datum a čas uzavření smlouvy: Identifikace zákazníka (jméno, příjmení/obchodní firma(*), e-mail uvedený v objednávce): Datum: ______________ Podpis zákazníka (*) Nehodící se škrtněte nebo údaje doplňte. |