- ÚVODNÍ USTANOVENÍ
- Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) společnosti Prague Parking Solution s.r.o., se sídlem Na Dolinách 1272/41, Nusle, 140 00 Praha 4, IČO 22269860, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod sp. zn. C 413678 (dále jen „Provozovatel“) upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vznikající v souvislosti nebo na základě smlouvy o zajištění úhrady za parkování motorových vozidel zákazníka (dále jen „Zákazník“) na území Hlavního města Prahy v zónách placeného stání (dále jen „Služby“) Provozovatelem uzavírané mezi Provozovatelem a Zákazníkem prostřednictvím internetových stránek Provozovatele umístněných na adrese www.parkingcard.cz (dále jen „Webové stránky“ a „Smlouva“).
- Tyto VOP se vztahují na veškeré smluvní vztahy vzniklé mezi Provozovatelem a Zákazníkem v souvislosti s poskytnutím Služeb Provozovatelem Zákazníkovi.
- Ustanovení těchto VOP jsou nedílnou součástí Smlouvy. V případě rozporu mezi Smlouvou a těmito VOP se přednostně použijí ustanovení Smlouvy.
- Zákazník bere na vědomí, že Provozovatel je s ohledem na snahu zvyšovat kvalitu a rozsah poskytovaných Služeb, nebo změny a vývoj právních předpisů a obchodní politiku Provozovatele oprávněn jednostranně změnit tyto VOP. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění VOP. Aktuální znění VOP bude vždy umístěno na Webových stránkách Provozovatele.
- Tyto VOP a Smlouva se řídí českým právem, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (dále jen „Občanský zákoník“). Veškeré spory vyplývající ze Smlouvy nebo s ní související budou předloženy příslušnému obecnému soudu.
- Tyto VOP a Smlouva jsou vyhotoveny v českém jazyce. Smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
- Smlouvu lze uzavřít výhradně při použití těchto VOP. Provozovatel výslovně vylučuje aplikaci ustanovení § 1751 odst. 2 Občanského zákoníku, a pokud Zákazník odkáže při uzavírání Smlouvy na své či jiné obchodní podmínky, nebude k tomu přihlíženo a Smlouva bude uzavřena ve znění VOP Provozovatele.
- SLUŽBY
- Provozovatel poskytuje službu, na základě které pro Zákazníka za úplatu zajišťuje uhrazení platby za parkování v zónách placeného stání na území hlavního města Prahy, kde Zákazník zaparkoval vozidlo.
- Zákazník je oprávněn využít Služeb pouze na místech k parkování určených, tj. v souladu s obecně závaznými právními předpisy (a to včetně místních pravidel příslušné městské části či pravidly platnými pro celou Prahu) a dopravním značením či dopravními pokyny v místě, kde Zákazník zamýšlí parkovat (dále jen společně „Pravidla parkování“).
- Provozovatel není provozovatelem parkovacích stání. Zákazník si je tedy vědom toho, že Služby neumožňují rezervaci konkrétního parkovacího místa, ale pouze zajištění úhrady platby za parkování v zónách placeného stání pro Zákazníka v případě, že Zákazník nalezne volné parkovací místo k zaparkování vozidla, a to v souladu s Pravidly parkování.
- Služba je nepřenosná. Služba nesmí být Zákazníkem bez souhlasu Provozovatele dále zcizena či jinak převedena na třetí osobu.
- Zákazník bere na vědomí, že na poskytnutí Služeb není právní nárok. Zákazník taktéž bere na vědomí, že Provozovatel není provozovatelem parkovacích stání a neodpovídá za systémy provozovatele parkovacích stání. Stejně tak není Provozovatel provozovatelem technologického řešení placení parkovného ani provozovatelem platební brány, která slouží k úhradě ceny Služeb, a může tak dojít k výpadku, který Provozovatel nemůže ovlivnit a za něž Provozovatel není odpovědný.
- SMLOUVA
- Smlouva se uzavírá distančním způsobem prostřednictvím Webových stránek vyplněním rezervačního formuláře.
- Rezervační formulář je návrhem na uzavření Smlouvy ze strany Zákazníka (dále jen „Objednávka“). V rezervačním formuláři Zákazník vyplní:
Fyzické osoby |
Právnické osoby |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- Zákazník je povinen před odesláním Objednávky Provozovateli zkontrolovat údaje, které do Objednávky vložil.
- Na základě uvedené doby parkování je automaticky v registračním formuláři vypočtena cena Služeb, přičemž vypočtená cena je uvedena na tlačítku „Zaplatit“.
- Před odeslání Objednávky, resp. kliknutím na tlačítko „Zaplatit“, je Zákazník povinen se s těmito VOP seznámit.
- Kliknutím na tlačítko „Zaplatit“ a uhrazením příslušné ceny Služeb ze strany Zákazníka prostřednictví platební brány na účet Provozovatele je Objednávka Zákazníka kompletní. Smlouva je uzavřena akceptací Objednávky Zákazníka ze strany Provozovatele prostřednictvím potvrzení o uzavření Smlouvy.
- Akceptuje-li Provozovatel Objednávku Zákazníka, bude potvrzení o uzavření Smlouvy Zákazníkovi doručeno na kontaktní e-mail, a to bezprostředně poté, kdy poskytovatel služby platební brány potvrdí Provozovateli, že došlo k uhrazení ceny Služeb v plné výši. Potvrzení o uzavření Smlouvy obsahuje všechny informace zadané Zákazníkem do objednávkového formuláře. V rámci potvrzení Zákazník taktéž nalezne kontaktní údaje Provozovatele pro případ reklamací či řešení jiných problémů. Nebude-li Objednávka Zákazníka Provozovatelem akceptována, bude o tom Zákazník informován na kontaktní e-mail a Zákazníkovi bude vrácena zpět cena Služeb Zákazníkem uhrazená.
- Zákazník souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání Smlouvy. Náklady vzniklé Zákazníkovi při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením Smlouvy (náklady na internetové připojení) si hradí Zákazník sám.
- Pokud Zákazník po uzavření Smlouvy zjistí, že zadaná Objednávka obsahuje chybné údaje, je povinen o tom neprodleně informovat Provozovatele emailem na emailovou adresu support@parkingcard.cz, a to ještě před započetím doby parkování. Zároveň Zákazník výslovně bere na vědomí skutečnost, že Provozovatel není povinen zajistit změnu Objednávky za předpokladu, že Provozovatel již zajistil úhradu platby dle údajů uvedených v Objednávce provozovateli parkovacích stání Hlavního města Prahy, který neumožňuje refundaci. V takovém případě taktéž Provozovatel neodpovídá Zákazníkovi za újmu, která mu tímto může vzniknout (např. udělení pokuty za neoprávněné parkování/odtah vozidla v případě, že Zákazník uvede nesprávnou dobu parkování či nesprávnou RZ), což Zákazník bere výslovně na vědomí.
- Zákazník je povinen při parkování svého vozidla dodržovat všechny právní a dopravní předpisy, zejm. dobu po kterou je oprávněn v dané zóně parkovat. Zákazník je oprávněn po dobu trvání Smlouvy požádat Provozovatele o změnu Smlouvy prostřednictvím Webových stránek - sekce FORMULÁŘE, a to v rozsahu týkajícího se (i) vozidla, za které Provozovatel za úplatu zajistil uhrazení platby za parkování v zónách placeného stání na území Hlavního města Prahy, nebo (ii) ulice, kde Zákazník vozidlo zaparkoval tak, aby nepřekročil maximálně povolenou dobu stání v příslušné zóně.
- Provozovatel neodpovídá za dodržování právních předpisů týkajících se parkování Zákazníků.
- CENA SLUŽEB
- Cena Služby je stanovena v závislosti na Zákazníkem požadované době parkování. Finální cena za Služby bude Zákazníkovi zobrazena na Webových stránkách před jejím uhrazením, tj. před odesláním Objednávky Zákazníka.
- V případě, že je Zákazník držitelem promo kódu, který je Provozovatelem vytvořen za účelem speciálních prodejních akcí, je Zákazník oprávněn promo kód v rámci rezervačního formuláře vyplnit. Finální cena za Služby zohledňující speciální prodejní akci bude Zákazníkovi zobrazena na Webových stránkách před jejím uhrazením, tj. před uzavřením Smlouvy.
- Cenu lze uhradit pouze platební kartou/Apple Pay/Google Pay prostřednictvím platební brány, která se Zákazníkovi zobrazí ihned po odeslání Objednávky, resp. kliknutí na tlačítko „Zaplatit“, na Webových stránkách.
- ODPOVĚDNOST PROVOZOVATELE, REKLAMAČNÍ ŘÁD
- Provozovatel se zavazuje poskytovat Služby řádně a včas.
- V případě pochybení Provozovatele při poskytnutí Služeb, tj. zejména, kdy z jakéhokoli důvodu (zejména z důvodu výpadku technologického systému parkování provozovatele parkovacích stání, jehož provozovatelem není Provozovatel, nebo dodavatele Provozovatele, který poskytuje technické řešení) po uzavření Smlouvy neuhradí provozovateli parkovacích stání parkovné na dobu parkování určenou Zákazníkem v Objednávce, je Provozovatel povinen uhradit Zákazníkovi způsobenou skutečnou škodu, a to včetně případné pokuty, která mu za nesprávné parkování byla udělena (za předpokladu, že Zákazníkovi byla pokuta udělena v době, kterou Zákazník v Objednávce uvedl jako dobu parkování), nákladů za odtah vozidla a nákladů nezbytných k dopravení Zákazníka na příslušné odtahové parkoviště. Provozovatel však není vůči Zákazníkovi odpovědný za ušlý zisk nebo jakoukoli jinou následnou, přímou či nepřímou škodu, ani za škody způsobené na vozidle Zákazníka způsobené odtahovou službou či třetími osobami.
- Zákazník je povinen uplatnit příslušnou škodu nejpozději do 7 dnů, kdy se o ní dozví, nejpozději však do 30 dní ode dne, kdy vznikla, a to e-mailem na adresu Provozovatele support@parkingcard.cz.
- Škoda může být Zákazníkem uplatněna a Provozovatelem uznána za splnění následujících předpokladů:
- e-mailová adresa
- Zákazník musí odeslat reklamaci, resp. nárok na náhradu škody z e-mailové adresy uvedené v Objednávce; příp.
- uvést e-mailovou adresu uvedenou v Objednávce v případě, že Zákazník využije možnosti reklamace prostřednictvím Webových stránek;
- prokázání škody
- Zákazník musí přiložit podklady prokazující udělení pokuty či jiné způsobené škody, které vznikly v důsledku nikoli řádně či včas poskytnutých Služeb;
- v případě, že se jedná o pokutu, podklady musí obsahovat zejména:
- RZ vozidla uvedené v Objednávce;
- čas udělení pokuty;
- polohu vozidla v okamžiku, kdy byla udělena pokuta;
- razítko příslušného pokutujícího orgánu na dokumentu vydaném příslušným orgánem, který ukládá pokutu za neoprávněné parkování;
- v případě, že se jedná o jiné náklady, pak doklady potvrzující výši škody a uvedení důvodů jejich vynaložení (prokázání příčinné souvislosti);
- číslo účtu – Zákazník musí uvést své číslo účtu, na který žádá zaslat příslušnou škodu, jestliže bude reklamace uznána;
- prokázání včasného uplatnění reklamace dle čl. 5.3 těchto VOP.
Pro případnou reklamaci je Zákazník oprávněn také uplatnit reklamaci prostřednictvím Webových stránek.
- Reklamace bude vyřízena v co nejkratším termínu, nejpozději však do třiceti (30) dnů ode dne jejího uplatnění. O vyřízení reklamace bude Zákazník informován prostřednictvím e-mailu.
- Provozovatel není Zákazníkovi odpovědný za újmu v případě, že pokuta či jiné škody vznikly v důsledku chybně zadaných údajů Zákazníkem anebo nedodržením Pravidel parkování ze strany Zákazníka. Stejně tak není Provozovatel Zákazníkovi odpovědný v případě, že se jedná o případ dle čl. 3.10 těchto VOP.
- ZÁKONNÉ PRÁVO NA ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
- Zákazník, který je spotřebitelem, může od uzavřené Smlouvy odstoupit, avšak musí o této skutečnosti informovat Provozovatele nejpozději 24 hodin před počátkem parkovacího času. Zákazník využit vzorový formulář poskytovaný Provozovatelem, který tvoří přílohu č. 1 těchto VOP. Odstoupení od Smlouvy Zákazník zašle na adresu elektronické pošty Provozovatele support@parkingcard.cz.
- V případě odstoupení od Smlouvy dle čl. 6.1 těchto VOP se Smlouva od počátku ruší.
- Pokud Zákazník v souladu s čl. 6.1 těchto VOP odstoupí od Smlouvy, ze které je již Provozovatelem plněno na základě výslovné žádosti Zákazníka před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy, uhradí Zákazník Provozovateli poměrnou část sjednané ceny za Služby poskytnuté do okamžiku odstoupení od Smlouvy.
- V případě odstoupení od Smlouvy dle čl. 6.1 těchto VOP vrátí Provozovatel cenu přijatou od Zákazníka do čtrnácti (14) dnů ode dne odstoupení od Smlouvy Zákazníkem, a to na účet, ke kterému je vedena platební karta, ze které byla uhrazena cena Služeb. Provozovatel je taktéž oprávněn vrátit cenu i jiným způsobem, pokud s tím Zákazník bude souhlasit a nevzniknou tím Zákazníkovi další náklady.
- Uvede-li Zákazník v Objednávce počátek poskytnutí Služby před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy dle čl. 6.1 těchto VOP, pak tímto výslovně Provozovatele žádá a souhlasí s tím, aby v případě, že počátek a další poskytování objednaných Služeb spadá do průběhu lhůty pro odstoupení, Provozovatel začal a pokračoval s poskytováním Služeb již v průběhu této lhůty. S ohledem na tuto výslovnou žádost a souhlas bere Zákazník na vědomí, že v souladu s ustanovením § 1837 písm. a) Občanského zákoníku nemá v takovém případě právo na odstoupení od Smlouvy, jestliže Služby byly v plném rozsahu poskytnuty.
- OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
- Provozovatel, jakožto správce osobních údajů, se zavazuje postupovat při plnění svých povinností podle Smlouvy, při nichž zpracovává osobní údaje Zákazníka, příp. kontaktní osoby Zákazníky (dále jen „osobní údaje“ a „subjekt údajů“), v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) a příslušnými právními předpisy na ochranu osobních údajů, zejm. zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, v platném znění.
- Provozovatel určuje, jakým způsobem a za jakým účelem se osobní údaje zpracovávají.
- Osobními údaji se rozumí informace týkající se určité fyzické osoby, kterou lze na základě této informace, případně ve spojení s dalšími informacemi, identifikovat.
- Osobní údaje subjektů údajů jsou Provozovatelem zpracovávány v rozsahu nezbytném pro plnění jeho povinností podle Smlouvy, těchto VOP, výkon jeho práv, plnění právních povinností a související obchodní komunikaci.
- Provozovatel se zavazuje zpracovávat osobní údaje způsobem, který zajistí náležité zabezpečení osobních údajů, včetně jejich ochrany pomocí vhodných technických a organizačních opatření před neoprávněným či protiprávním přístupem k osobním údajům.
- Provozovatel potvrzuje, že přijal, dodržuje a pravidelně kontroluje opatření nezbytná pro zajištění ochrany osobních údajů, zejména proti neoprávněnému a nahodilému přístupu k osobním údajům, k jejich změně, zničení či ztrátě, neoprávněným přenosům, k jejich jinému neoprávněnému zpracování, jakož i k jinému zneužití osobních údajů.
- Provozovatel se zavazuje zajistit, aby zaměstnanci Provozovatele nebo jiné osoby, které osobní údaje Zákazníka zpracovávají, zachovali o takových osobních údajích mlčenlivost, a to i po skončení jejich pracovního poměru nebo jiného vztahu, na jehož základě osobní údaje zpracovávali.
- INFORMACE O ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ
- V níže uvedené tabulce je uvedeno, jaké osobní údaje, z jakého důvodu a za jakým účelem Provozovatel zpracovává:
Osobní údaje (kategorie a příkladmý výčet) |
Účel zpracování |
Právní základ zpracování |
Identifikační údaje a kontaktní údaje (zejména jméno, příjmení, datum narození, adresa, e-mail a tel.). |
|
|
Údaje o vozidle související s poskytnutím Služby (RZ, poloha vozidla a doba parkování). |
|
|
Údaje související s vyřízením reklamace (např. číslo účtu, údaje obsažené v rozhodní o pokutě). |
|
|
- Osobní údaje jsou získány přímo od subjektů údajů, a to v okamžiku Objednávky, příp. následně při řešení reklamace.
- Provozovatel je za určitých okolností povinen sdílet osobní údaje subjektů údajů se třetími osobami, a to za výše uvedenými účely, příp. vyplývá-li tato povinnost z příslušných právních předpisů. Mezi takovéto třetí osoby patří zejména:
- správní a obdobné orgány (finanční úřady),
- finanční instituce (banky, pojišťovny),
- policie, státní zastupitelství,
- externí poradci.
- Provozovatel sdílí informace o RZ vozidla a jeho poloze v čase parkování s provozovatelem parkovacích stání.
- Provozovatel může využít externí poskytovatele služeb. Pro účely plnění jejich povinností jim mohou být Provozovatelem předány nebo pro Provozovatele zpracovávají určité osobní údaje subjektů údajů. V takovém případě jsou externí poskytovatelé služeb Provozovatelem prověřeni a poskytují dostatečné záruky s ohledem na důvěrnost a ochranu osobních údajů subjektů údajů. Se všemi těmito poskytovateli má Provozovatel uzavřené písemné smlouvy o zpracování či předání osobních údajů, v nichž se externí poskytovatelé služeb zavázali k ochraně osobních údajů a dodržování standardů Provozovatele pro zabezpečení osobních údajů.
- Osobní údaje subjektů údajů nejsou předávány mimo Evropský hospodářský prostor.
- Osobní údaje subjektů údajů jsou uchovávány pouze po dobu, po kterou je Provozovatel potřebuje ke splnění účelu, za kterým byly shromážděny (viz výše), příp. pro ochranu oprávněných zájmů Provozovatele.
- Za obecně závaznými právními předpisy stanovených podmínek může subjekt údajů uplatnit veškerá níže uvedená práva:
- právo na přístup k osobním údajům a poskytnutí dalších informací o zpracování osobních údajů;
- právo na opravu nesprávných a neúplných osobních údajů;
- právo získat osobní údaje a přenést je k jinému správci;
- právo podat námitky proti zpracovávání osobních údajů;
- právo na omezení zpracování osobních údajů;
- právo na vymazání osobních údajů;
- právo odvolat poskytnutý souhlas se zpracováním osobních údajů;
- právo podat stížnost k dozorovému úřadu (Úřadu pro ochranu osobních údajů).
- V případě jakýchkoli dotazů či uplatnění práv se subjekt údajů může obrátit na Provozovatele prostřednictví e-mailu: support@parkingcard.cz.
- DŮVĚRNOST INFORMACÍ
- Zákazník je povinen zachovávat důvěrnost veškerých skutečností, které mu byly sděleny, předány či oznámeny nebo které mu jsou jakkoli jinak známy na základě Smlouvy nebo v souvislosti s ní nebo na základě smluvního vztahu založeného Smlouvou nebo v souvislosti s ním, zejména pokud jde o veškeré skutečnosti týkající se Provozovatele, jeho zaměstnanců a o technických a organizačních záležitostech Provozovatele, a Zákazník se zavazuje nesdělit ani neoznámit takové skutečnosti a informace třetím osobám ani je nevyužít ke svému prospěchu nebo k prospěchu třetí osoby. Tyto povinnosti zůstávají v platnosti i po skončení platnosti Smlouvy uzavřené mezi Zákazníkem a Provozovatelem.
- Povinnost zachovávat důvěrnost podle předchozího odstavce těchto VOP se vztahuje také na veškeré skutečnosti, které jsou předmětem obchodního tajemství v souladu s ustanovením § 504 Občanského zákoníku, zejména na veškeré skutečnosti obchodní a technické povahy, v hmotné a nehmotné podobě, týkající se Provozovatele, jeho know-how, technických řešení, strategických plánů, a na veškeré další skutečnosti vztahující se k Provozovateli, které mají skutečnou či přinejmenším potenciální věcnou či nehmotnou hodnotu pro Provozovatele.
- DORUČOVÁNÍ
- Zákazníkovi může být doručováno na e-mailovou adresu uvedenou v Objednávce.
- Provozovateli bude ze strany Zákazníka doručováno na elektronickou adresu: support@parkingcard.cz.
- K písemnostem a úkonům, které Zákazník doručí Provozovateli jiným způsobem, než jak je stanoveno v těchto VOP, nemá Provozovatel povinnost přihlížet.
- Emailové zprávy, které zašle Provozovatel Zákazníkovi na e-mailovou adresu uvedenou v Objednávce, budou považovány za doručené okamžikem jejich odeslání Provozovatelem. Za chyby při přenosu emailové zprávy Provozovatel odpovídá pouze tehdy, pokud chybu sám způsobí.
- POVINNÉ INFORMACE PRO ZÁKAZNÍKY – SPOTŘEBITELE
- Tento článek VOP podmínek je účinný pouze vůči Zákazníkům - spotřebitelům. Ustanovení uvedená v tomto článku VOP se nevztahují na osoby samostatně výdělečně činné či obchodní společnosti apod.
- Provozovatel tímto informuje Zákazníky - spotřebitele, že:
- adresa pro doručování písemností Provozovateli je shodná s výše uvedenou adresou sídla Provozovatele;
- e-mailová adresa Provozovatele pro doručování elektronické pošty je support@parkingcard.cz.
- Cena za užívání Služeb Zákazníkem je stanovena včetně všech daní a poplatků.
- Zákazník, který je spotřebitelem, může podat návrh na mimosoudní řešení sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Gorazdova 1969/24 120 00 Praha 2, Email: adr@coi.cz, web: adr.coi.cz. Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
- Práva a povinnosti mezi Provozovatelem a Zákazníkem ve Smlouvě či těchto VOP neupravená se řídí především příslušnými ustanoveními Občanského zákoníku a dalšími obecně závaznými právními předpisy.
- Zákazník není oprávněn postoupit své nároky vůči Provozovateli vyplývající ze Smlouvy třetí osobě bez předchozího písemného souhlasu Provozovatele.
- Zákazník není oprávněn postoupit svá práva a povinnosti vyplývající ze Smlouvy nebo jejich část třetí osobě bez předchozího písemného souhlasu Provozovatele.
- Zákazník není oprávněn jednostranně započíst žádné své nároky vůči Provozovateli proti jakýmkoli svým závazkům vůči Provozovateli vyplývajícím ze Smlouvy.
- Zákazník tímto přebírá nebezpečí změny okolností v souladu s ustanovením § 1765 odst. 2 Občanského zákoníku.
- Stane-li se jakékoli ustanovení těchto VOP zcela nebo zčásti neplatným, zdánlivým, neúčinným nebo nevykonatelným, ale bylo by platné, účinné a vykonatelné, pokud by byla jeho část vypuštěna, bude se mít za to, že dané ustanovení nebo jeho příslušná část byly vypuštěny v rozsahu nezbytném pro zachování platnosti, účinnosti a vymahatelnosti těchto VOP jako celku, s tím, že bude zároveň co možná nejvíce zachován původní ekonomický význam příslušného ustanovení. V takovém případě smluvní strany do patnácti dnů od výzvy jedné nebo druhé smluvní strany nahradí takové neplatné, zdánlivé, neúčinné nebo nevykonatelné ustanovení ustanovením, které nejlépe odpovídá významu takového neplatného, zdánlivého, neúčinného nebo nevykonatelného ustanovení.
- Provozovatel neodpovídá za újmu způsobenou Zákazníkovi porušením povinností dle Smlouvy či těchto VOP, jestliže k tomuto porušení došlo v důsledku překážky, jež nastala nezávisle na vůli Provozovatele a brání ve splnění jeho povinnosti, jestliže nelze rozumně předpokládat, že by Provozovatel tuto překážku nebo její následky odvrátil nebo překonal, a dále že by v době vzniku Smlouvy tuto překážku předvídal.
- Smlouva včetně těchto VOP je archivována Provozovatelem v elektronické podobě a není přístupná.
- Provozovatel je oprávněn k poskytování Služeb na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
- Nedílnou součástí těchto VOP jsou tyto přílohy:
- Příloha č. 1: Poučení o odstoupení od Smlouvy a Vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy
- Tyto VOP jsou platné a účinné ode dne 29.1.2025.
Příloha č. 1: Poučení o odstoupení od Smlouvy a Vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy
Poučení o právu spotřebitele na odstoupení od smlouvy uzavřené distančním způsobem
Nejpozději 24 hodin před počátkem parkovacího času máte právo odstoupit od této smlouvy bez udání důvodu. Odstoupit od této smlouvy je nutné podat nejrychlejším možným komunikačním prostředkem, to znamená na adresu elektronické pošty: support@parkingcard.cz. Můžete použít přiložený vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, není to však Vaší povinností. Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od smlouvy, postačuje odstoupení od smlouvy před uplynutím příslušné lhůty odeslat.
Důsledky odstoupení od smlouvy
Pokud odstoupíte od smlouvy, vrátíme Vám bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy nám došlo Vaše odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky, které jsme od Vás na základě smlouvy přijali. Pro vrácení peněžních prostředků použijeme stejný platební prostředek, který jste použil(a) pro provedení počáteční transakce, pokud jste výslovně neurčil(a) jinak. V žádném případě Vám tím nevzniknou další náklady. Pokud jste požádal(a), aby poskytování služeb začalo během lhůty pro odstoupení od smlouvy, zaplatíte nám částku úměrnou rozsahu poskytnutého plnění do doby, než jste nás informoval(a) o odstoupení od smlouvy, a to v porovnání s celkovým rozsahem plnění uvedeným ve smlouvě.
Vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy
Prague Parking Solution s.r.o. Na dolinách 1272/41 140 00 Praha 4- Nusle
Vážení,
tímto oznamuji/oznamujeme (*), že odstupuji/odstupujeme (*) od smlouvy o zajištění úhrady za parkování motorových vozidel na území hlavního města Prahy v zónách placeného stání.
Datum a čas uzavření smlouvy:
Identifikace zákazníka (jméno, příjmení/obchodní firma(*), e-mail uvedený v objednávce):
Datum:
______________ Podpis zákazníka
(*) Nehodící se škrtněte nebo údaje doplňte. |